2de week Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Vera - WaarBenJij.nu 2de week Tanzania - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Vera - WaarBenJij.nu

2de week Tanzania

Door: Vera dijkhuizen

Blijf op de hoogte en volg Vera

02 November 2014 | Tanzania, Arusha

Dinsdag 28 oktober,

De 2de week in Tanzania is begonnen! Vanaf deze week starten we met onze stages. Elke ochtend stappen we met z'n allen in een busje rond een uur of 9 en worden we naar onze stageplekken gebracht. Gister zouden Shalina en ik onze eerste dag stage lopen in het Mount Meru Hospital. Het liep iets anders dan gepland.. Henry had bedacht dat het goed voor ons zou zijn om eerst nog een ander ziekenhuis te zien en daarna te kiezen. Prima dachten wij, terwijl wij tijdens ons vorige gesprek bij Mount Meru hadden gezegd tot maandag ochtend! (Geen idee of er afgebeld is) Dus we vervolgden onze weg naar een ander ziekenhuis in de buurt. Een van de coördinatoren vroeg ons om een cv en introductie brief op te sturen en een doktersjas te kopen. Zodra we dat hadden gedaan konden we terugkomen, het stond in de planning om daar vandaag rond te kijken en onze stage te starten. Maar toen wij vanochtend aankwamen bleken de brieven niet genoeg te zijn. Er waren te veel ingewikkelde dingen die geregeld moesten worden dus ging Henry bellen met het Mount Meru Hospital. Morgen kunnen we daar terecht en starten ook wij uiteindelijk onze stage.
Ik heb eigenlijk helemaal geen cultuur schok. Sterker nog ik vind het hier heerlijk, alles gaat Polle Polle (langzaam) neem overal je tijd voor, er bestaat eigenlijk geen tijd (De helft van de dag weet ik niet hoe laat het is of überhaupt welke dag), je leeft gewoon aan 1 stuk door en af en toe slaap je tussen door. Het voelt niet als een overgang naar de volgende dag. Als je begrijpt wat ik bedoel ? Misschien niet dat moet je hebben meegemaakt hier in Afrika.
Ik denk dat als ik terug kom ik pas echt een cultuur schok krijg, dan moet alles opeens wel weer op tijd en haasten en stress als je 'te weinig tijd hebt'.
In het westen hebben ze de klok, in Afrika de tijd. En zo is het maar net, heerlijk!
Wat verder nog erg opmerkelijk is hier in Arusha zijn de rijkunsten van onze drivers. Het is ongekend! Telefoneren, geen gordel, overal dwars doorheen (zonder iets te raken) toet toet! Geweldig ze kunnen het echt heel goed!

Ik ga nu nog even lekker in de tuin chillen, vanavond eten bij lokale mensen die ik heb ontmoet. Typisch Afrikaans eten.. Ik ben benieuwd! Ze maken hier alles klaar in een dikke laag zonnebloemolie. Dus ik hoop dat mijn darmen het nog even volhouden haha.

Foto: uitzicht wat ik nu heb:)

Groetjes uit het zonnige Afrika!

Ps. Dit bericht is van afgelopen dinsdag


  • 02 November 2014 - 18:28

    Hetty Prins:

    Hoi Vera,
    Wat een geweldige ervaring! Adem alles in met volle teugen: het is sneller voorbij dan je denkt. Vooral omdat je het zo naar je zin hebt. Zo'n ervaring nemen ze je nooit meer af. We blijven je belangstellend volgen.
    Veel liefs vanuit een heerlijk nazomers Nunspeet.
    Henk en Hetty

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Week 9

17 December 2014

Week 8, Zanzibar

09 December 2014

Week 7, Tarangire, Serengeti, Ngorongoro , manyara

09 December 2014

Week 7, Tarangire, Serengeti, Ngorongoro , manyara

03 December 2014

Week 6 (Hadzabe)
Vera

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 510
Totaal aantal bezoekers 8481

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: