Week 4 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Vera - WaarBenJij.nu Week 4 - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Vera - WaarBenJij.nu

Week 4

Door: Vera

Blijf op de hoogte en volg Vera

15 November 2014 | Tanzania, Arusha

Vrijdag 14 november,

Vandaag een heerlijk dagje vrij. Op mijn stage hebben ze feest en wordt er de hele dag alleen gegeten en gedronken dus het werd ons aangeraden om thuis te blijven. Op zich laat ik mij dat ook geen 2 keer zeggen!

Van morgen 100.000 shilling gepind ( dat is 500€) , woooh wat veel geld om dat in je handen te hebben! Ik heb er even goed naar gekeken, hier heb ik heel wat uurtjes letterlijk en figuurlijk voor gezweet op de sportschool! Maar nu overhandig ik het aan de safari maatschappij voor mijn trip naar de Serengeti en Ngoromgoro. Ik heb er echt super veel zin in, 4 tot en met 7 december ga ik op safari.
Binnenkort ga ik ook mijn andere safari's naar Arusha National Park en Lake Eyasi bespreken.
Dit weekend ga ik naar het Natural History Museum, de kerstmarkt, de kerk en naar warm water bronnen.
Volgend weekend Moshi (een stad) en de Kilimanjaro bekijken ( niet beklimmen).
Genoeg te doen dus..

Ik ben gefascineerd door het boek van James Stephenson, 'de taal van het land'. Een westerling als stamgenoot van de Hadzabe in Tanzania. De Hadzabe is 1 van de laatste originele stammen van Tanzania. Tanzania telt 120 verschillende soorten stammen! Toch leeft iedereen in vrede met elkaar, heeft respect voor elkaars afkomst, geloof en tradities.
Zelfs de Masaai komt niet oorspronkelijk uit Tanzania, zij komen uit de hooglanden. Ethiopië en Soedan, zij zijn door klimaat veranderingen lager land in waarde getrokken.
Maar de Hadzabe leeft nog steeds rond Lake Eyasi, aan de rand van de Ngorongoro Reservaat. Dit gebied ligt niet zo ver van de Laetoli Vallei - de plek weer de antropologe Mary Leaky in 1978 de voetafdrukken vond die van menselijke oorsprong bleken te zijn. Het is best mogelijk dat de Hadzabe en hun voorouders al sinds het begin van de mensheid daar in de streken jaagden en voedsel verzamelden. Er zijn zelfs argumenten voor de stelling dat zij een direct genetisch pad hebben dat terugvoert naar de eerste homosapiens-moeder.
Super gaaf dus! En ik ga deze stam bezoeken!! In mijn 1tje (met gids). En als ik het voor elkaar krijg blijf ik daar ook 1 of 2 nachten slapen.
Wordt vervolgd...

Deze week eiste alle drukte zijn tol. Woensdag ben ik voor het eerst na stage meteen naar huis gegaan en als een blok in slaap gevallen. Elke dag is tot nu toe vol geweest van 7.00 tot 00.00 uur. Elke dag uit stage ga ik naar de stad of andere leuke dingen doen. Gister hebben we een workshop Afrikaanse dans en muziek gehad. Geweldig, alle instrumenten werden aan ons uitgelegd en we hebben samen gedanst.
Daarom gister avond ook maar niet uit gegaan naar Viavia. Voor het eerst ge-facetimed met mama en Hille. Dat was wel erg leuk!

Wat ik tot nu toe misschien nog wel het leukste vind is de boda boda.. De motor!
Ik krijg zo'n ongelofelijk vrij gevoel als ik achterop stap en door de straten en langs de landweggetjes rij! Echt het gevoel dat je leeft!

Tot de volgende keer!

  • 16 November 2014 - 11:59

    Jans:

    Wat maak jij veel mee. Je zal een ander mens zijn bij terugkomst.
    Ik ben verbaasd dat niemand anders kennelijk mee wil naar de stam en evt. te slapen?
    Zal je wel voorzichtig zijn?
    Je ervaringen lezen is geweldig om op deze manier een beetje mee te mogen genieten, maar de echte voorstelling erbij hebben is moeilijk, vandaar toch even een kleine bezorgdheid.
    Geniet ervan meisje en laat ons maar meer lezen!
    Liefs,
    Jans

  • 16 November 2014 - 12:06

    Stella:

    Vet Veer!! Super leuk om dit allemaal te lezen :D
    Nu nog een keer facetimen!!
    Geniet ervan en tot snel.
    Xx

  • 16 November 2014 - 14:27

    Gerrit En Bep:

    Nou je maakt je tijd wel vol, maar dat herken ik wel
    Als je er bent moet je het ook meemaken
    Veel plezier bij de rest van je persoonlijke ontwikkeling
    Groeten
    Gerrit en Bep

  • 16 November 2014 - 15:31

    Vera:

    Bedankt voor jullie reacties! doet mij goed dat jullie mijn blog zo trouw volgen :)
    ik ga alleen naar de stam (met gids) omdat ik dat graag wil. De natuur en de mensen ervaren lijkt mij geweldig met zo min mogelijk van de 'echte wereld' om mij heen..
    ik zou voorzichtig zijn!

    liefs

  • 17 November 2014 - 10:51

    Dorien Van Den Berg:

    Hoi Vera, ik ga niet zeggen dat je voorzichtig moet zijn... ook op de boda boda.... want dat heeft iemand anders voor mij al gedaan ;-) maar ik sluit mij er helemaal bij aan! En verder wil ik alleen maar zeggen: HEEL VEEL GENIETEN VAN ALLES!!!!! Maar ik lees dat je daar al volop mee bezig ben, dus ik maak me daarover geen zorgen :-) Groetjes, Dorien

  • 17 November 2014 - 11:13

    Thea.:

    Mooi om te lezen hoe je van alles geniet. Leuk om je te volgen, genieten wij een klein stukje mee.

  • 19 November 2014 - 19:17

    Betty:

    Daar ga ik wel even voor zitten die verhalen van jou en zag dat er zojuist weer een vervolg is!! Het houdt niet op! Hartstikke mooi die belevenissen van jou. x mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Tanzania, Arusha

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

22 December 2014

Week 9

17 December 2014

Week 8, Zanzibar

09 December 2014

Week 7, Tarangire, Serengeti, Ngorongoro , manyara

09 December 2014

Week 7, Tarangire, Serengeti, Ngorongoro , manyara

03 December 2014

Week 6 (Hadzabe)
Vera

Actief sinds 15 Juli 2016
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 8557

Voorgaande reizen:

15 Juli 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

17 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

18 Oktober 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: